"This was a story about a girl who could find infinite beauty in anything..."-The Brothers Bloom

Tuesday, May 17, 2011

Today's Special Blend!




This morning I decided to have the bohemian cafe experience so I went in search of the perfect one to have breakfast in. First I went into the Kavarna Slavia, a famous cafe across from the Narodni Divadlo (National Theatre) but it didn't feel right. It was one of those places wehre you can't tell if you're supposed to seat yourself or wait for some unsmiling waiter. Plus, I didn't feel like paying an extra 200 crowns for a slightly more cultural experience. So I decided to hold out for something better. I walked further up from the river to Staromestska Namesti but I still hadn't found the right place. I ended up in front of the astronomical clock when I saw it, the perfect place, partially hidden beneath some arches. STARBUCKS! My iced chai tea latte tasted like bittersweet memories but oh so comforting! Besides, who says Starbucks isn't a cultural experience? I felt the culture alright and the culture was American! Even the baristas where nicer than any other place I've been to. That's some American culture right there. We Americans may be arrogant but at least we're friendly. The art on the walls was making me smile too. My favorite thing about Starbucks is that each one has a different look with different art and this one was no exception. It was pretty cool, with a vaulted cathedral ceiling and Frank Sinatra coming through the speakers. 7 days till I go home!

Dnes ráno jsem se rozhodl, že bohémské kavárně zkušenosti, tak jsem šel hledat dokonalý na snídani palců Nejprve jsem šel do Kavarna Slavia, slavná kavárna naproti Národní divadlo (ND), ale necítil vpravo. Byl to jeden z těch míst, wehre nemůžete říct, jestli jste měl místo sebe, nebo počkat na nějaké bez úsměvu číšníka. Plus, jsem neměl pocit, že platí navíc 200 korun za něco více kulturní zážitek. Tak jsem se rozhodl držet se za něco lepšího. Šel jsem se dále od řeky na náměstí Staroměstská ale já jsem ještě nenašla to pravé místo. Skončil jsem v přední části orloje, když jsem to viděl, perfektní místo, částečně skrytá pod některé oblouky. STARBUCKS! Můj ledový čaj chai latte chutnala hořkosladké vzpomínky, ale ach tak uklidňující! Kromě toho, kdo říká, že Starbucks není kulturní zážitek? Cítil jsem v pořádku a kultury s kulturou byl Američan! Dokonce i baristas kde hezčí než jakékoliv jiné místo, kde jsem byl. To je nějaké americké kultury právě tam. My Američané mohou být arogantní, ale alespoň jsme přátelský. umění na stěnách bylo, že mě taky úsměv. Moje oblíbená věc na tom je, že Starbucks každý z nich jiný vzhled s různými umění a tahle nebyla výjimkou. Bylo to docela v pohodě, s klenutým stropem katedrály a Frank Sinatra přicházející přes reproduktory. 7 dny, dokud jsem jít domů!

0 comments:

Post a Comment